Lens Consulting
LiveZilla Live Help

Savjetovanje pri uspostavi normiranih sustava upravljanja

ISO 9001:2008 utvrđuje zahtjeve vezane uz sustav upravljanja kvalitetom u kojem organizacija

- treba dokazati svoju sposobnost da dosljedno osigurava proizvod koji zadovoljava kupca i primjenjive zakonske i regulatorne zahtjeve
- ima za cilj poboljšanje zadovoljstva kupaca kroz djelotvornu primjenu sustava, uključujući procese za stalno poboljšavanje sustava i osiguranje sukladnosti kupca i primjenjivih zakonskih i regulatornih zahtjeva

Svi zahtjevi ISO 9001:2008 su generički i namijenjeni da budu primjenjivi na sve organizacije, bez obzira na vrstu, veličinu i proizvode.

SMJERNICE




SOFTWARE


ISO / IEC 90003:2004 daje smjernice za organizacije u primjeni ISO 9001:2000 za stjecanje, opskrbe, razvoj, upravljanje i održavanje računalnog softvera i srodne usluge podrške. ISO / IEC 90003:2004 ne mijenja zahtjeve norme ISO 9001:2000.
Smjernice pružene u ISO / IEC 90003:2004 ne namjeravaju se koristiti kao kriteriji za ocjenu sustava kvalitete.

Primjena ISO / IEC 90003:2004 je prikladna za softver koji je:

- dio komercijalnog ugovora s drugom organizacijom
- korišten za podršku procesima organizacije
- ugrađen u hardverski proizvod
- ili se odnosi na softverske usluge

Neke organizacije mogu biti uključene u sve navedene aktivnosti, druge se mogu specijalizirati u jednom području. Bez obzira na situaciju, organizacije u sustavu upravljanja kvalitetom treba obuhvatiti sve aspekte (softver u vezi i ne-softver u vezi) poslovanja.


STATISTIČKE TEHNIKE

ISO / TR 10017:2003 daje smjernice o odabiru odgovarajućih statističkih tehnika koje mogu biti korisne za organizaciju u razvoju, provedbi, održavanju i poboljšavanju sustava upravljanja kvalitetom u skladu sa ISO 9001. To se postiže ispitivanjem onih zahtjeva ISO 9001, koji uključuju korištenje kvantitativnih podataka, a zatim identificiranje i opis statističkih tehnika koje mogu biti korisne kada se primjenjuju na takve podatke.

Popis statističkih tehnika navedenih u ISO / TR 10017:2003 nije ni potpun ni iscrpan, a ne isključuje upotrebu bilo koje druge tehnike (statistički ili neki drugi način), koja se smatra korisna za organizaciju.

ISO / TR 10017:2003 nije namijenjen da se koristi kao obaveza za sukladnost sa zahtjevima ISO 9001:2000. Opravdanje za korištenje statističke tehnike je da njihova primjena ima za cilj poboljšati učinkovitost sustava upravljanja kvalitetom.


OPASNE TVARI

ISO 16106:2006 daje upute o upravljanju kvalitetom čije se odredbe primjenjuju na proizvodnju, mjerenje i praćenje tipa odobrenog opasnog materijala, ambalaže i velikih pakiranja.

ISO 16106:2006 mogu se koristiti samo u kombinaciji s ISO 9001:2000; to nije zaseban dokument.

To se ne odnosi na dizajn ispitivanja tipa, za koji se upućuje na točke 6.1.5, 6.5.4 i 6.6.5 Preporuke o prijevozu opasnih tvari koju su objavili Ujedinjeni narodi. Model propisa, četrnaesto dopunjeno izdanje.


USJEVI

ISO 22006:2009 daje smjernice kako bi se pomoglo proizvođačima usjeva u usvajanju ISO 9001:2008 za procese proizvodnje usjeva. Izraz “kulture” uključuje sezonske kulture (kao što su žitarice, mahunarke, uljarice, začini, voće i povrće), različite vrste kultura koje se uzgajaju, dugogodišnji nasadi koji se upravljaju prema vremenskom razdoblju i divlje bilje koje nije formalno posađeno. Hortikulturni usjevi daju čak i širi raspon vrsta iz jednogodišnjeg i višegodišnjeg voća, povrća i ukrasnih cvjetnica na višegodišnje grmlje, drveće i korijenje biljaka. Ti različiti usjevi zahtijevaju širok raspon sadnje, uzgoja, borbe protiv štetočina i metoda berbe i prakse. Odluke u svezi sadnje, uzgoja, berbe i aktivnosti mogu biti slične, iako konkretni koraci mogu biti vrlo različiti s obzirom na raspon usjeva.
ISO 22006:2009 daje smjernice o uporabi i primjeni ISO 9001:2008 za osnivanje i upravljanje sustava upravljanja kvalitetom (QMS) od strane organizacija koje se bave biljnom proizvodnjom.
ISO 22006:2009 ne namjerava promijeniti, dodati ili smanjiti zahtjeve norme ISO 9001:2008, niti je namijenjen za certifikaciju.


AUTOMOBILSKA INDUSTRIJA

ISO / TS 16949:2009, u kombinaciji s ISO 9001:2008, definira zahtjeve kvalitete sustava upravljanja za dizajn i razvoj, proizvodnju i, kada je to relevantno, ugradnju i servis za automobile i srodne proizvode.

ISO / TS 16949:2009 se odnosi na organizacije u kojoj klijent-određeni dijelovi, za proizvodnju i / ili usluge, koji su proizvedeni.
Podupiranje funkcija, bilo na licu mjesta ili daljinski (kao što su dizajn centri, korporativno sjedište i distribucijski centri), čine dio stranica revizije kao što su podrška mjestu, ali ne mogu dobiti zasebno certificiranje ISO / TS 16949:2009.
ISO / TS 16949:2009 se može primijeniti na cijelom području opskrbnog lanca automobilske industrije.


ZDRAVSTVO

IWA 1:2005 daje dodatne smjernice za svaku organizaciju zdravstvene službe koje su ukljucene u upravljanje, isporuku, odnsono upravljanje proizvodima ili uslugama zdravstva, uključujući obuku i/ili istraživanja, u procesu života za ljudska bica, bez obzira na vrstu, veličinu i proizvode ili pružene usluge.


EDUKACIJA

IWA 2:2007 pruža smjernice za sustav upravljanja kvalitetom u obrazovnim organizacijama. Smjernice sadržane u IWA 2:2007 neće dodati, promijeniti ili na drugi način izmijeniti zahtjeve norme ISO 9001:2000, i nisu namijenjeni za primjenu u ocjeni sukladnosti ili za certifikaciju.


VIDEO INDUSTRIJA

IWA 3:2005 uspostavlja koncept sigurnosti slika za sve kategorije pružatelja usluga slika, kao i za one koji gledaju pokretne slike, kao što su racunala/video igre, filmovi, video i video slike na web stranicama. Ona također definira sljedeće nepoželjne biološke ucinke uzrokovane pokretnim slikama:

- fotoosjetljivi napadaji
- bolesti kretanja koje su vizualno inducirane
- vizualni – zamor


SAMOUPRAVA

IWA 4:2009 omogućuje lokalnim vlastima smjernice za dobrovoljnu primjenu ISO 9001:2008 na integralnoj osnovi. Ove smjernice neće, međutim dodati, promijeniti ili modificirati zahtjeve norme ISO 9001:2008. To predstavlja konsenzus sudionika radionica u obliku radionice preporuke.

Za lokalne samouprave da bi se smatralo pouzdanim, to bi trebalo jamčiti minimalne uvjete pouzdanosti za procese koji su neophodni za pružanje svih usluga koje su potrebne građanima na dosljedan i pouzdan način. Svi procesi lokalne samouprave, uključujući upravljanje, jezgru, operativne i procese podrške, trebaju predstavljati jedan integralni ustav upravljanja kvalitetom.

Integralni karakter ovog sustava je važan jer, iako lokalne samouprave mogu biti pouzdane u nekim područjima djelovanja, one mogu biti nepouzdane u drugima. Za vladu da bi se smatralo pouzdanim, to bi trebalo jamčiti minimalne uvjete pouzdanosti za sve ključne procese i usluge. Da bi to postigli, to je poželjno da lokalne vlasti jasno identificiraju upravljanje, osnovne i procese podrške koji ga zajedno čine pouzdanim (vidi Dodatak). Dodatak B pruža dijagnostički alat za lokalnu samoupravu procijene opsega i zrelosti njihovih procesa i usluga.

IWA 5:2006 je rezultat rasprave na radionici o pripremljenosti za hitne slučajeve održanoj u Firenci, Italija, 24-26 travnja 2006.


VODA

IWA 6:2008 je namijenjen za identifikaciju i grafikone kritičnih elementa koji su od velikog značaja za sigurnost vode za piće. Njegova svrha je pokrenuti kontinuirani proces za uspostavljanje smjernica o sustavima upravljanja za pitku vodu komunalnih usluga pod uvjetima krize.

IWA 6:2008 pruža smjernice za vodoprivredna poduzeca ili bilo koja tijela odgovorna za upravljanja dijelovima vodoopskrbnog sustava, koji će biti pripremljeni i spremni za upravljanje vodom tijekom krize. Ona također pruža smjernice za moguće relevantne međunarodne standarde koji bi mogli biti korisni i mogu se razviti.


STAKLO

IWA 8:2009 utvrđuje uvjete za uporabu staklenih oznaka “prozirno” i “ultra-prozirno” za stavke ne-obojenih stakla prema njihovoj jasnoći i udjelu željeza. IWA 8:2009 određuje postupak za mjerenje jasnoće staklenih predmeta pomoću spektrofotometra.
IWA 8:2009 se odnosi na:

- mineralna stakla i
- staklene predmete, gdje dio nije pokriven premazom ili ukrasom, te je stoga dostupan za uzorkovanje.

IWA 8:2009 se odnosi na korištenje stakla kao pribor za jelo, poklone, nakit i rasvjetna tijela.
IWA 8:2009 se ne odnosi na korištenje stakla u kontekstu izgradnje, kontejnera, medicine i laboratorija, te za druge tehničke svrhe stakla.


MJERENJA

ISO 10012:2003 specificira generičke zahtjeve i daje smjernice za upravljanje procesima mjerenja i mjeriteljskim potvrdama mjerne opreme koja se koristi za podršku i dokazivanje u skladu s mjeriteljskim zahtjevima. On precizira zahtjeve upravljanja kvalitetom sustava upravljanja mjerenja koji se može koristiti od strane organizacija koja obavlja mjerenja, kao dio cjelokupnog sustava upravljanja, te kako bi se osiguralo da su mjeriteljski zahtjevi zadovoljeni.

ISO 10012:2003 nije namijenjen da se koristi kao uvjet za pokazivanje sukladnosti s ISO 9001, ISO 14001 ili bilo koji drugim standardom. Zainteresirane strane se mogu složiti da koriste ISO 10012:2003 kao ulaz za zadovoljavanje mjerenja zahtjeva sustava upravljanja pri aktivnostima certificiranja. Ostali standardi i vodiči postoje za pojedine elemente koji utječu na rezultate mjerenja, na primjer, pojedinosti o načinu mjerenja, kompetentnosti osoblja, međulaboratorijskim usporedbama.
ISO 10012:2003 nije namijenjen kao zamjena za ili kao dodatak zahtjevima ISO / IEC 17025.


PLANOVI KVALITETE

ISO 10005:2005 osigurava smjernice za razvoj, pregled, prihvat, primjenu i reviziju planova kvalitete. To se odnosi da li organizacija ima ili nema sustav upravljanja u skladu sa ISO 9001.

ISO 10005:2005 se odnosi na planove kvalitete za procese, proizvode, projekte ili ugovore, bilo kategorije proizvoda (hardver, softver, obrađeni materijali i usluge) i bilo koje industrije. To je ponajprije usmjereno na realizaciju proizvoda i nije vodič za organizacijski sustav planiranja upravljanja kvalitetom.

ISO 10005:2005 je orijentacijski dokument i nije namijenjen da se koristi za svrhu certifikacije ili registracije.


PREVODITELJSKE USLUGE – EN 15038:2006

EN 15038:2006 Europska norma za usluge prevođenja

Od kolovoza 2006 na snazi je nova Europska norma EN 15038 koja uređuje uvjete za usluge prevođenja i zamjenjuje staru 2.345 iz 1997.

Profesija “prevoditelja” nije zaštićen pojam, tako da postoji samo nekoliko načina uspostavljanja sposobnosti usluga prevođenja. Sada odredbe norme EN 15038 definiraju ljudske i tehničke resurse, uvjete ugovornih okvira, dokumentaciju procesa rada, kvalitetu i upravljanje projektima, te uvjete za lekturu od strane “drugi set očiju ‘.

O EN 15038
EN 15038: 2006 je razvijen od strane Europskog odbora za normizaciju (CEN) kako bi uspostavili i definirali zahtjeve za pružanje kvalitetnih usluga prevođenja. Norma obuhvaća proces prevođenja jezgre, prijevod, lekturu, recenzije, upravljanje projektima, kontrolu kvalitete, sljedivost i isporuku. Norma pomaže opisati i definirati cjelokupnu uslugu i nudi skup postupaka i najbolje prakse koji su uključeni u sve aspekte procesa prevođenja. EN 15038 norma nije primjenjiva za interpretaciju pružatelja usluga.

Prednosti EN 15038 ; certificiranje
Norma EN 15038 ima za cilj ujediniti terminologiju koja se upotrebljava u djelokrugu prevođenja, definirati osnovne uvjete za jezične usluge, te stvoriti okvir za interakciju između korisnika i davatelja usluga u pogledu njihovih prava i obveza.

Ostale pogodnosti certificiranja su:

Veće povjerenje klijenta, kontinuirano poboljšanje usluga, visoko kvalitetni rezultati zahvaljujući dobro organizicaji rada.


OKOLIŠ

ISO 14001 – Sustavi upravljanja okolišem

ISO 14001:2004 specificira zahtjeve za sustav upravljanja okolišem organizacije kako bi se omogućilo da razviju i provedu politiku i ciljeve koji uzimaju u obzir zakonske zahtjeve i ostale zahtjeve na koje se organizacija obavezuje, kao i informacije o značajnim aspektima okoliša. To se odnosi na one aspekte okoliša koje je organizacija identificirala kao one koje se može kontrolirati i one se može utjecati. Ne samo državne kriterije upravljanja okolišem.
ISO 14001:2004 je primjenjiva na svaku organizaciju koja želi uspostaviti, implementirati, održavati i poboljšavati sustav upravljanja okolišem, kako bi osigurala sukladnost sa svojom politikom upravljanja okoliša, te pokazati usklađenost s ISO 14001:2004 od strane:

a) izrade samoodredenja i samoočitavanja, ili
b) traženja potvrde o usklađenosti strana koje imaju interes u organizaciji, kao što su kupci, ili
c) traženja potvrde svoog samoočitovanja od strana izvan organizacije, ili
d) traženja potvrđivanja / upisa svog sustava upravljanja okolišem od strane vanjskih organizacija.

Svi zahtjevi u normi ISO 14001:2004 su namijenjeni da budu uključeni u bilo koji sustav upravljanja okolišem. Opseg primjene ovisit će o čimbenicima kao što su politika upravljanja okolišem organizacije, priroda djelatnosti, proizvoda i usluga i mjesto gdje i uvjeti u kojima djeluje.
ISO 14001:2004 takoder pruža, u Dodatku A, informativne smjernice za njihovu uporabu.


HRANA


ISO 22000 – Sustavi upravljanja sigurnošcu hrane

ISO 22000:2005 specificira zahtjeve za sustav upravljanja sigurnošcu hrane u kojem organizacija u lancu hrane treba pokazati svoju sposobnost kontrole opasnosti za sigurnost hrane kako bi se osiguralo da je hrana sigurna u trenutku ljudske potrošnje.

To se odnosi na sve organizacije, bez obzira na veličinu, koji su uključeni u bilo koji aspekt lanca hrane i žele primijeniti sustave koji dosljedno osiguravaju sigurne proizvode. To znači da se svi zahtjevi norme ISO 22000:2005 mogu postići kroz korištenje internih i / ili vanjskih izvora.

ISO 22000:2005 specificira zahtjeve kako bi se omogućilo organizaciji:

- Planirati, implementirati, upravljati, održavati i ažurirati sustav upravljanja sigurnošću hrane usmjeren na osiguravanje proizvoda koji, prema njihovoj namjeni, su sigurni za potrošača,
- Da pokaže sukladnost s primjenjivim zakonskim i regulatornim zahtjevima sigurnosti hrane,
- Ocijeniti i procijeniti zahtjeve kupaca i demonstrirati sklad s onim obostrano dogovorenim zahtjevima kupca koji se odnose na sigurnost hrane, u cilju poboljšanja zadovoljstva kupaca,
- Učinkovito komunicirati pitanjima sigurnosti hrane sa svojim dobavljačima, kupcima i odgovarajućim zainteresiranim stranama u lancu hrane,
- Kako bi se osiguralo da je organizacija u skladu s svojom politikom sigurnosti hrane,
- Pokazati takve usklađenosti s relevantnim zainteresiranim stranama
- Tražiti certifikaciju ili registraciju svojih sustava upravljanja sigurnošću hrane od vanjske organizacije, ili napraviti samoprocjenu ili samoočitovanje o sukladnosti prema normi ISO 22000:2005.

ISO / TS 22002-1:2009 određuje zahtjeve za uspostavljanje, implementaciju i održavanje preduvjetnih programa (PRP) za pomoć u suzbijanju opasnosti za sigurnost hrane.

ISO / TS 22002-1:2009 se odnosi na sve organizacije, bez obzira na veličinu ili složenost, koji su uključeni u korake proizvodnje hranidbenog lanca i žele provesti PRP na takav način da riješe zahtjeve navedene u normi ISO 22000: 2005, točka 7.

ISO / TS 22002-1:2009 niti je dizajniran ni namijenjen za korištenje u drugim dijelovima lanca opskrbe hranom.
Operacije proizvodnje hrane su različite u prirodi, a ne odnose se svi zahtjevi navedeni u normi ISO / TS 22002-1:2009 na pojedine ustanove ili proces.
Gdje su napravljena isključenja ili alternativne mjere koje se provode, moraju biti opravdani i dokumentirani od strane analize opasnosti, kao što je opisano u ISO 22000:2005, 7.4. Bilo iskljucenja ili usvojene alternativne mjere ne bi trebale utjecati na sposobnost organizacije da uskladi ove zahtjeve. Primjeri takvih isključenja uključuju dodatne aspekte relevantne za djelatnosti proizvodnje koje su navedene pod 1), 2), 3), 4) i 5) u nastavku.

ISO / TS 22002-1:2009 utvrđuje detaljne zahtjeve koji se posebno razmatraju u odnosu na ISO 22000:2005, 7.2.3:

a) izgradnja i izgled zgrada i pripadajućih komunalija
b) raspored prostorija, uključujući i radni prostor zaposlenika i objekata
c) zalihe zraka, vode, energije i drugih komunalnih usluga
d) prateće usluge, uključujući i otpad i zbrinjavanje otpadnih voda
e) prikladnost opreme i pristupačnost za čišcenje, održavanje i preventivno održavanje
f) upravljanje kupljenim materijalom
g) mjere za sprečavanje unakrsne kontaminacije
h) čišćenje i dezinfekciju
i) borba protiv štetočina
j) osobna higijena

Osim toga, ISO / TS 22002-1:2009 dodaje druge aspekte koji se smatraju relevantnim za poslove proizvodnje: 1) prerads, 2) procedure povlačenje proizvoda; 3) skladištenje, 4) informacije o proizvodu i svijest potrošača; 5) zaštita hrane , i bioterorizam.


HRANA – HACCP

HACCP (Hazard Analysis Critical Control Point System), Sustav analize opasnosti i kontrola kritičnih kontrolnih točaka, označava sustav upravljanja opasnostima u cijelom prehrambenom lancu. HACCP se zasniva na identifikaciji i analizi spećificnih opasnosti te utvrđivanju preventivnih mjera kojima se rizik proizvodnje i nastanka potencijalno opasne hrane uklanja ili svodi na prihvatljivu mjeru. HACCP predstavlja znanstveno utemeljen, preventivan i troškovno najdjelotvorniji sustav sigurnosti hrane koji proizvođačima, prerađivačima i distributerima hrane nudi stručan, racionalan i sustavan pristup analizi i mjerama.


ZDRAVLJE SIGURNOST

OHSAS 18001 – Sustavi upravljanja zaštitom zdravlja i sigurnošcu na radu

OHSAS 18001 je procjena specifikacija zaštita zdravlja i sustava upravljanja sigurnošću na radu. Razvijen je kao odgovor na potrebe tvrtke da zadovolji svoje zdravstvene i sigurnosne obveze na učinkovit način.

Za pohvalu OHSAS 18001, BSI objavljuje OHSAS 18002, što objašnjava zahtjeve specifikacije i pokazuje vam kako da radite prema provedbi i registraciji.

Zajedno, ovaj integrirani paket će dati poslovanje s praktičnim sredstvima registracije:

• Identificirati elemente vašeg poslovanja koje utječe na zdravlje i sigurnost i pristup relevantnim propisima
• Izraditi ciljeve za unapređenje i upravljanje programom kako bi ih postigli uz redovite recenzije za stalno poboljšanje
• BSI sustav upravljanja povremeno će ocijeniti sustav, a ako registrirajt svoju tvrtku ili web stranice na OHSAS 18001


LABORATORIJ

ISO / IEC 17025 – Opći zahtjevi za osposobljenost ispitnih i umjernih laboratorija

ISO / IEC 17025:2005 utvrđuje opće zahtjeve za osposobljenost za provođenje ispitivanja i / ili umjeravanja, uključujući uzorkovanje. Ona obuhvaća ispitivanja i umjeravanja koja se provode koristeći standardne metode, nestandardne metode, i koje je razvio laboratorij.

To se odnosi na sve organizacije koje obavljaju ispitivanja i / ili umjeravanja. To uključuje, na primjer, prve, druge i treće strane laboratorija, te laboratorije gdje je testiranje i / ili umjeravanje sastavni dio kontrole i certificiranja proizvoda.

ISO / IEC 17025:2005 je primjenjiva na sve laboratorije, bez obzira na broj osoblja ili opseg podrucja ispitivanja i / ili umjeravanja aktivnosti. Kad se laboratorij ne obvezuje na jednu ili više djelatnosti pokrivene ISO / IEC 17025:2005, kao što su uzorkovanje i projektiranje / razvoj novih metoda, zahtjevi iz tih klauzula se ne primjenjuju.

ISO / IEC 17025:2005 se koristi u laboratorijama pri razvoju njihovih sustava upravljanja kvalitetom, administrativnim i tehničkim poslovima. Laboratorij za kupce, regulatorna tijela i akreditacijska tijela mogu također koristiti pri potvrđivanju ili priznavanju nadležnosti laboratorija. ISO / IEC 17025:2005 nije namijenjen da se koristi kao osnova za certifikaciju laboratorija.
Usklađenost s regulatornim i sigurnosnim zahtjevima o radu laboratorija nije pokriven s ISO / IEC 17025:2005.


INFORMACIJSKA SIGURNOST

ISO / IEC 27001 – Sustavi upravljanja informacijskom sigurnošću

ISO / IEC 27001:2005 pokriva sve vrste organizacija (npr. komercijalna poduzeća, vladine agencije, neprofitne organizacije). ISO / IEC 27001:2005 specificira zahtjeve za uspostavljanje, implementaciju, upravljanje, nadzor, pregled, održavanje i poboljšanje dokumentacije sustava upravljanja sigurnošću informacija u kontekstu organizacije cjelokupnoga poslovnog rizika. Ona utvrđuje zahtjeve za provedbu sigurnosne kontrole prilagođene potrebama pojedinačnih organizacija ili njihovih dijelova.

ISO / IEC 27001:2005 je osmišljen kako bi se osiguralo izbor adekvatne i proporcionalne sigurnosne kontrole koje štite informacije i daju povjerenje zainteresiranim stranama.

ISO / IEC 27001:2005 je namijenjen da bude pogodan za nekoliko različitih vrsta uporabe, uključujući sljedeće:

- korištenje unutar organizacije kako bi se formulirali sigurnosni zahtjevi i ciljevi;
- korištenje unutar organizacije kao način da se osigura da se cijenom sigurnosnog rizika učinkovito upravlja;
- korištenje unutar organizacije kako bi se osigurala usklađenost sa zakonima i propisima;
- korištenje unutar organizacije kao procesni okvir za provedbom i kontrolom upravljanja kako bi se osiguralo da su ispunjeni posebni sigurnosni ciljevi organizacije;
- definiranje novih informacija za upravljanje sigurnošću procesa;
- identifikacija i objašnjenje postojeće informacijske sigurnosti za upravljanje procesima;
- korištenje od strane uprave organizacije kako bi odredili status informativnih aktivnosti upravljanja sigurnošću;
- korištenje unutarnjeg i vanjskog revizora organizacije kako bi utvrdili stupanj usklađenosti s politikama, direktivama i standardima usvojenim od strane organizacije;
- korištenje od strane organizacije za pružanje relevantnih informacija o politici informacijske sigurnosti, direktivima, standardima i procedurama za partnerima trgovanja i drugim organizacijama s kojima su u interakciji za operativne ili komercijalne svrhe;
- provedba poslova omogućuje informacijsku sigurnost;
- korištenje od strane organizacije za pružanje relevantnih informacija klijentima o informacijskoj sigurnosti.


SMJERNICE INFORMATIČKE SIGURNOSTI

ISO / IEC 27004:2009 daje smjernice o razvoju i uporabi mjera i mjerenja u cilju procjene učinkovitosti provedenog Sustava upravljanja informacijskom sigurnošću (ISMS) i kontrole ili grupe kontrola, kao što je navedeno u normi ISO / IEC 27001.

- ISO / IEC 27004:2009 se odnosi na sve vrste i veličine organizacija.

ISO / IEC 27005:2008 daje smjernice za upravljanje informacijama o sigurnosnom riziku. Ona podržava opće pojmove navedene u ISO / IEC 27001 i dizajniran je da pomogne zadovoljavajuću provedbu informacijske sigurnosti na temelju pristupa upravljanja rizicima.

Poznavanje pojmova, modela, procesa i nazivlja opisanih u ISO / IEC 27001 i ISO / IEC 27002 je važno za potpunije razumijevanje ISO / IEC 27005:2008. ISO / IEC
27005:2008
primjenjuje se na sve vrste organizacija (npr. komercijalna poduzeća, vladine agencije, neprofitne organizacije), koji namjeravaju upravljati rizicima koji bi mogli kompromitirati informacijsku sigurnost organizacije.


ISTRAŽIVANJE TRŽIŠTA

ISO 20252:2006 tržištu, mišljenja, socijalna istraživanja, rječnik i zahtjeve usluga. Novi međunarodni standard koji ujedinjuje i zamjenjuje postojeće nacionalne standarde i postavlja zajedničku razinu kvalitete za istraživanje tržišta na globalnoj razini.

Potaknuta globalnim tržištem istraživanja industrija i profesionalnih i trgovačkih društava, uključujući i Europsko društvo za mišljenje i istraživanje tržišta (ESOMAR) i istraživanje tržišta prema udruzi standarda kvalitete (MRQSA), standardi pružaju medunarodno priznati okvir za istraživački rad tržišta. Kulturne, socijalne i bihevioralne razlike između zemalja čine provođenje, praćenje vrlo teško oslanjajući se na međunarodno istraživanje. Implementacija i certificiranje sustava upravljanja kvalitetom temeljenog na ISO 20252 omogućuje regulaciju tih razlika i provođenje prekograničnih, istraživanja više zemalja uz osiguranje da su radne procedure kompatibilne.


UPRAVLJANJE RIZIKOM


ISO 31000:2009 osigurava načela i generičke smjernice o upravljanju rizicima.

ISO 31000:2009 se može koristiti za javna, privatna poduzeća ili zajednice, udruženja, grupe ili pojedince. Dakle, ISO 31000:2009 nije specifičan za bilo koju industriju ili sektor.

ISO 31000:2009 se može primijeniti tijekom života organizacije, kao i širok raspon aktivnosti, uključujuci strategiju i odluke, operacije, procese, funkcije, projekte, proizvode, usluge i imovine.

ISO 31000:2009 se može primijeniti na bilo koju vrstu rizika, bez obzira na njegovu prirodu, bilo s pozitivnim ili negativnim posljedicama.
Iako je ISO 31000:2009 osigurava generički smjernice, nije namijenjen za promicanje ujednačenosti upravljanja rizikom među organizacijama. Dizajn i implementacija planova upravljanja rizikom i okvire treba uzeti u obzir različite potrebe određene organizacije, njezinih pojedinačnih ciljeva, kontekst, strukture, operacije, procese, funkcije, projekte, proizvode, usluge, ili imovine i specifične prakse zaposlenih.

Namjera je da se ISO 31000:2009 koristi za usklađivanje procesa upravljanja rizicima u postojeće i buduće norme. Ona omogućuje zajednički pristup u prilog standardima koji se bave određenim rizicima i / ili sektorima, a ne kao zamjena tih standarda.

ISO 31000:2009 nije namijenjen za potrebe certificiranja.


DRUŠTVENA ODGOVORNOST

SA 8000 Sustav društvene odgovornosti

Standardni SA8000 na radnom mjestu je središnji dokument našeg rada na VRI. Ovaj standard je mjerilo prema kojem tvrtke i tvornice mjere njihovu izvedbu. Oni traže da se u skladu s SA8000 usvoje pravila i postupci koji štite temeljna ljudska prava radnika.

Postoji niz dokumenata dostupnih za potporu revizorima i provoditeljima od SA8000 standarda: SA8000 Smjernice dokumenta, SA8000: 2008 Bilješke, a SA8000 Često postavljana pitanja (FAQ). Najcešća pitanja dokumentu, prvi put objavljena u siječnju 2010 će se redovito ažurirati.


ISO 26000

ISO 26000:2010 daje smjernice za sve vrste organizacija, bez obzira na njihovu veličinu ili položaj, na:

  • koncepte, pojmove i definicije vezane uz društvenu odgovornost;
  • pozadinu, trendove i obilježja društvene odgovornosti;
  • načela i prakse koje se odnose na društvenu odgovornost;
  • osnovne teme i pitanja društvene odgovornosti;
  • integracije, provedbu i promicanje društveno odgovornog ponašanja u cijeloj organizaciji, a preko svoje politike i prakse, u okviru svoje sfere utjecaja;
  • identificiranje i angažiranje s zainteresiranim stranama i
  • komuniciranje obveza, performansi i ostalih informacija vezanih uz društvenu odgovornost.

ISO 26000:2010 je namijenjen za pomoć organizacijama u doprinosu održivom razvoju. Namjera je potaknuti ih da idu izvan pravne usklađenosti, priznajući da je usklađenost sa zakonom temeljna dužnost bilo koje organizacije, a bitan dio društvene odgovornosti. Namjera je promicati zajedničko razumijevanje u području društvene odgovornosti, te nadopunjavati ostale instrumente i inicijative za društvenu odgovornost, a ne ih zamijeniti.

U primjeni norme ISO 26000:2010, je poželjno da organizacija uzme u obzir društvene, ekološke, pravne, kulturne, političke i organizacijske raznolikosti, kao i razlike u ekonomskim uvjetima, dok su u skladu s međunarodnim normama ponašanja.

ISO 26000:2010 nije standardni sustav upravljanja. Nije namijenjen ili prikladan za potrebe certifikacije ili regulatornih ili ugovornih koristi. Svaka ponuda certifikacije, ili tvrdnja da će se ISO 26000 certificirati, bilo bi krivo tumačenje namjere i svrhe te zlouporaba ISO 26000:2010. Kako ISO 26000:2010 ne sadrži zahtjeve, svaki takav certifikat ne bi demonstrirao sukladnost s normom ISO 26000:2010.

ISO 26000:2010 namijenjen je da organizacijama da smjernice u vezi sa socijalnom odgovornosti i može se koristiti kao dio javne politike djelovanja. Međutim norma ne namjerava pružiti temelj za pravne postupke, pritužbe, obranu ili druga potraživanja u bilo kojim međunarodnim, domaćim ili drugim postupcima, niti je namijenjen da se navodi kao dokaz razvoja međunarodnog običajnog prava.

ISO 26000:2010 nema namjeru spriječiti razvoj nacionalnih normi koje su specifičnije, još zahtjevnije, ili od različitih vrsta.


SA8000 Elementi

SA8000 auditorski standard certificiranja temelji se na međunarodnim normama na radnom mjestu konvencije Međunarodne organizacije rada (MOR), Univerzalne deklaracije o ljudskim pravima i Konvencije UN o pravima djeteta. Sažetak standardnih elemenata:

1. Dijete na radnom mjestu: Ne radnike mlađe od 15 godina, minimum smanjili na 14 za zemlje koje djeluju pod ILO konvencijom 138 zemlje u razvoju iznimka;

2. Prisilni rad: Ne prisilnom radu, uključujući i zatvor ili dužničko ropstvo rada; bez podnošenja depozita ili osobne isprave od strane poslodavaca

3. Zdravlje i sigurnost: osigurati sigurno i zdravo radno okruženje, poduzeti korake kako bi se spriječile ozljede, redoviti zdravstveni pregledi i obuke sigurnosti radnika, sustav za detekciju prijetnji za zdravlje i sigurnost, pristup kupaonice i pitke vode

4. Sloboda udruživanja i pravo na kolektivno pregovaranje: Poštujte prava osnivanja i pridruživanja sindikatima i kolektivnog pregovaranja, gdje zakon zabranjuje ove slobode, olakšati paralelno sredstvo udruživanja i kolektivnog pregovaranja

5. Diskriminacija: Bez diskriminacije na temelju rase, kaste, porijekla, vjere, invalidnosti, spola, seksualne orijentacije, sindikata ili političke pripadnosti, ili starosti, bez seksualnog uznemiravanja

6. Disciplina: Ne službenom kažnjavanju, psihičkoj ili tjelesnoj prinudi i verbalnoj zloporabi

7. Radno vrijeme: u skladu s primjenjivim zakonom, ali u svakom slučaju, ne više od 48 sati tjedno s najmanje jedan dan odmora za svakih sedam dana; plaćen dobrovoljni prekovremeni rad , a koji ne smije prelaziti 12 sati tjedno po redovnoj osnovi; prekovremeni rad može biti obveza ako je dio ugovora o kolektivnom pregovaranju

8. Naknada: Plaća za standardni radni tjedan mora ispunjavati pravne i industrijske standarde i biti dovoljnan da zadovolji osnovne potrebe radnika i njihovih obitelji, bez stegovnih odbitaka

9. Sustavi upravljanja: Ustanove koja žele steći i održavati certificiranje mora ići dalje od jednostavnog sklada i integrirati standard u svoje sustave upravljanja i prakse.


ENERGIJA ISO 50001:2011

ISO 50001:2011 specificira zahtjeve za uspostavljanje, implementaciju, održavanje i poboljšavanje sustava upravljanja energijom.
Svrha norme ISO 5001:2011 je omogućiti organizaciji slijeđenje sustavnog pristupa u postizanju trajnog poboljšanja energetskog djelovanja, uključujući i energetsku učinkovitost, korištenje energije i potrošnje.

ISO 50001:2011 specificira zahtjeve za korištenje energije i potrošnje, uključujući mjerenja, dokumentaciju i izvješćivanja, dizajn i praksu javne nabave za opremu, sustave, procese i osoblje koje doprinosi energetskoj učinkovitosti.

ISO 50001:2011 se odnosi na sve varijable koje utječu na energetsku učinkovitost koje je moguće pratiti i pod utjecajem organizacije. ISO 50001:2011 ne propisuje određene kriterije uspješnosti s obzirom na energiju.

ISO 50001:2011 je dizajniran da se koristi samostalno, ali može biti usklađen ili integriran s ostalim sustavima upravljanja.

ISO 50001:2011 je primjenjiv na svaku organizaciju koja želi da se osigura da je u skladu sa svojom energetskom politikom i koja to želi pokazati drugima, kao što se sukladnost potvrđuje ili pomoću samovrednovanja i izjavama o sukladnosti, odnosno certificiranjem sustava upravljanja energijom od strane vanjskih organizacija.

ISO 50001:2011 pruža, u prilogu A, informativne upute za njegovo korištenje.

Lens d.o.o : Welcome !

LiveZilla Live Help

Authorize

Lost Password

Register